dinsdag 13 november 2012

baby giraffe

Het kaartje van Jop was de start voor een nieuw kraamcadeau. Want naamvlaggetjes heb ik genoeg gemaakt (al blijven ze leuk)... 

Het duurde wat langer dan verwacht (en dan kan er ook nog wel een kraamcadeau na drie maanden op de post) maar een nieuw begin is er!

Smiling Sten krijgt na 3 maanden zijn steengrijze kadootje
Jop is blijkbaar een wolk van een vent, van de wolk (het geboortekaartje) knipte ik de lintjes en recyclede deze. Het labelspeeltje werd een giraffe: ik schetste hem en trok het over op katoen (gewoon met watervaste stift).

Nog wat lintjes er bij, ik stikte de lintjes alvast vast (extra is veilig, lijkt mij).
Een ander lapje voor de achterkant, even vast spelden.

Dan langs de tekening stikken:
poging 1 werd  'm niet: de tekening viel weg en de lintjes zaten te dicht bij elkaar.
dus poging 2: wat verder van de tekening af, lostjes uit de hand stikken (voetje breed).

Natuurlijk een gat openhouden voor de vulling en het keren.
Voor het keren de ronde vormen inknippen tot vlak voor het stiksel.

Toen deze giraffes dicht zaten bedacht ik mij: een piep zou leuker zijn. Dat worden dus de volgende... (ik bestelde piep en rammels)

Zelf vind ik een staart van koord het leukst en krijgt hij op zijn rug 4 kleine labels (eentje van mijzelf natuurlijk ;-))

 Volgende projecten worden dus babyknuffels met geluid (nog even wachten op een pak rammel) maar dan geverfd met sjabloon of zeefdruk. En nieuwe rokjes... deze post maakte me meteen blij! (mooie stofjes ingepakt met aandacht van Jaan en Marieke)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten