maandag 3 december 2012

een luiertas voor een verse poppenmoeder

Als zonenmoeder was ik heel blij toen ik een BabyBorn-pop namens Sinterklaas mocht kopen. Voor Isa koos ik de BabyBorn "Star" en ik ging met sterren en roze richting naaimachine:


Eindelijk eens los op poppenspul! Omdat jonge (poppen)moeders zeulen met zorgspulletjes maakte ik voor deze verse poppenmoeder een luiertas waar alles in kan. 

En daar maakte ik natuurlijk ook wat in: een poppenpamper die ik al snel pinde toen ik hem op pinterest tegenkwam. Deze is wasbaar (handig, want de pop kan echt drinken en plassen) en makkelijk aan en uit te trekken met klittenband.

ook nog een verschoningsmatje... even snel op het aller laatste moment... plus nog wat foto’s schieten... (een half uur voor vertrek voor de pakjesavond)

en zo zie je:
in een romantische bui kan de tas ook andersom (bijpassend bij het verschoningsmatje)

Gemaakt met restjes uit de kast (zoals een sterretje van Loek zijn dekbedovertrek, een hydrofiel luier en een roze judo band) en veel plezier. Ik hoop dat ik volgend jaar de Sint weer mag helpen met poppenspullen, een welkome aanvulling op treinen en andere krachtvoertuigen...

1 opmerking:

  1. Superrrrr leuk!
    Alhoewel ik mezelf altijd als jongensmoeder zag heeft al dat poppenspul inmiddels toch ook wel aantrekkingskracht op me gekregen en kan ik niet wachten om de eerste poppenkleertjes te gaan maken...
    En zo´n tas....geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen