dinsdag 25 december 2012

tafeldekken voor het kerstdiner


Op kerstavond serveerde ik een kerstdiner, de tafeldecoraties waren al eerder bedacht dan het diner. (Wat al snel volgde want Miss Steek is immers een vrouw met meer ideeën dan tijd.)

De tijd kreeg ik van mijn schoonmoeder, want de Zoon logeerde bij Opa en Oma. Zo kon ik de hele dag rommelen in en rond de keuken.

De decoratie werd een verzameling van niet bij elkaar passend servies, met zorg bij elkaar gesprokkeld in de ruilwinkel en bij de pelgrimshoeve.



Ik dekte de tafel met een wit kleed met een loper van kado-papier, bij de AH vond ik er vrolijke (niet of juist wel bijpassende maar ook nostalgische) servetjes bij.

Het voorgerecht bestond uit een kopje tomaten-paprika soep met een hartig taartje en een carpaccio bonbon.

Het hoofdgerecht was een met brie gevuld varkenshaasje in couburgerham gewikkeld geserveerd met aardappels in de schil uit de oven en verschillende salades.

(druk met eten, serveren, kletsen etc. dus geen foto's van het mooie en lekkere eten)



Toe een citroentiramisu (met zelfgemaakte limoncello ;-)) met een sgroppino & aardbeienkerstman.

Daarna ziet de tafel er zo uit...

En dan speelt Opa met de nieuwe playmobiel en maakt Tante foto's...

Over deze beloofde kadootjes onder de boom beloof ik een volgend blog.... 

1 opmerking:

  1. Het ziet er weer geweldig uit Kris. Voor de laatste keer dit jaar denk ik....Ik ben trots op je xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen