zondag 27 januari 2013

verhalen met de type- en naaimachine

Miss Steek schrijft haar verhaaltjes op een macbook, maar oude machines maken mooie verhalen...

Ik zette een oude naaimachine op marktplaats en tijdens het schieten van de foto's kwamen de verhalen boven. Een andere verhalenverteller maakte een sprookjesachtige film met een typemachine: Ruby Sparks.

Ruby Sparks is een heerlijke film, nog geen Eternal sunshine of the spotless mind maar wel heel fijn. Met een belangrijke rol voor de typemachine. 

Tijdens het kijken dacht ik; als ik ooit een carriereswitch moet maken word ik locatiescout voor films. De locaties in de film waren geweldig, een schitterend appartement: kleding, auto's en types kloppen perfect!

De wijdse zolder die mijn grote atelier was is inmiddels toe aan een verbouwing; er worden muren en kasten gebouwd binnenkort. Een aantal van die muren maken een naaikamer voor mij en voor dat goede doel wil ik wel ruimen.

Deze Singer is een schoonheid, a thing of beauty is a joy forever:


De zakenman ging op reis en nam een naaimachine mee voor zijn thuisblijvende vrouw. Ze pakte verrast haar kado uit, zo'n grote koffer, ditmaal vast geen ring of ketting. 

Mevrouw kon naaien op stand met de eerste elektrische naaimachine in het dorp.

En wanneer men deugdelijke en degelijke kado's geeft aan elkaar leven ze voort, langer dan deze man en vrouw...

Weer een volgend hoofdstuk voor de machine breekt aan. Ik plaatste de foto's op marktplaats en de volgende ochtend had ik 23 mailtjes! Straks gaat Singer naar zijn derde eigenaar (voor een bedrag waar ik straks een nieuw interieur voor mijn nieuwe kamer van kan kopen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten