donderdag 11 oktober 2012

Frida Kahlo


Vorig jaar las ik het boek 'Sangrita en tequila' over Frida Kahlo. Een heerlijke roman met een kijkje in haar leven en haar receptenboek (ik ben dol op romans waar de rode draad recepten of patronen zijn en gefascineerd door Frida Kahlo).
Geïnspireerd bestelde ik via etsy.com een yard Robert Kaufman-stof en deze lag te wachten op een bestemming...

Bestemming gevonden: 
vrienden schilderde hun nieuwe huis aan de Jan van Eijck straat en nodigde ons uit verkleed te komen op hun schilderachtige housewarming.
Ik koppelde dit feestje aan de queste naar het ideale rokje met zakken: In blogland werd vaak een Knip gebruikt (die ik niet had/kon vinden, tegenslag 1) en daar tekende men zakjes bij.  Een eigen patroon tekenen was tegenslag 2 en wekte deze zomer aardig wat frustratie op.
Maar met inmiddels weer frisse moed ging ik aan de slag met een oud basispatroon en nieuwe ideeën. Ditmaal paste de proefrok perfect en tekende ik zakken en heuppas.
Bij mies en moos bestelde ik paspelband en een patroon voor een volgend project. Vrolijk werd ik van de post en ik ging aan de slag met (mijn eerste) paspelband...
Eindresultaat: een Frida rokje met (iets te kleine) zakken en een outfit voor de housewarming. De gastheer had overigens een mooie Dali-snor en de gastvrouw was de gesmolten klok!

3 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat knap zeg! Hij ziet er prachtig uit en al dat bloed, zweet en tranen zat hij vast extra lekker ;-)
    ben ook bezig aan m´n eerste rokje, maar dan wel onder begeleiding, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben ook benieuwd naar jouw rokje! leuk dat je op naailes bent gegaan, rokje zit overigens erg lekker.

      Verwijderen
  2. Mijn rokje zit heerlijk; vandaag aangehad naar werk. Hij heeft de proef doorstaan: ik kan er mee fietsen, sleutels passen in zakje, zit lekker en kan met legging, panty of blote benen (maar blote benen weer zal het voorlopig nog niet worden). Dit patroon ga ik dus vaker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen